Rasestumiseelne kontrollnimekiri

Siinne lihtne nimekiri aitab rasedust planeerida. Laadi nimekiri alla või prindi see välja.

TOITUMINE

  • Toitu tervislikult

    • Tasakaalustatud ja mitmekülgne menüü, mis sisaldab rohkelt värskeid puu- ja juurvilju, aitab mõlemal partneril saada pere loomiseks heasse vormi.

  • Suurenenud toitainete vajadus

    • Esimesed 6 - 8 rasedusnädalat on lapse ja tema elundite arengus kriitilise tähtsusega. Enamik naisi ei ole sellel ajal oma rasedusest veel teadlikud. Juhul kui organismi toitainetevarud on ebapiisavad, siis võtab lapse arenguks vajalike toitainete piisava varu saavutamine aega ning toidust ei pruugi suurenenud toitainete vajaduse katmiseks piisata. Rasedatele mõeldud vitamiinide, mineraalainete ja mikroelementide komplekspreparaadi kasutamine aitab varustada organismi vajalike toitainetega, kui nende sisaldus toidus on ebapiisav. Rasedatele mõeldud vitamiinide, mineraalainete ja mikroelementide komplekspreparaati elevit® Pronatal (vitamiinid A, B1, B2, B6, B12, C, D3, E, kaltsiumpantotenaat, biotiin, nikotiinamiid, foolhape, Ca, Fe, Mg, Mn, Cu, P, Zn) võib hakata kasutama juba raseduse planeerimise ajal, vähemalt kuu enne rasestumist.

    • Mehed saavad viljastumisele kaasa aidata tervislike eluviisidega.

ELUVIIS

  • Vanus ja viljakus

    • Vanusega langeb nii naiste kui meeste viljakus. Kui teil on võimalik lapse saamise aega valida, arvestage planeerimisel nii enda kui partneri vanusega. Võite küsimust arutada ka oma arstiga.

  • Hoia kehakaal kontrolli all

    • Tervislik kehakaal on oluline mõlema partneri jaoks, sest nii üle- kui alakaal võivad viljastumise võimalusi kahandada. Sea eesmärgiks kehamassiindeks (KMI) vahemikus 18,5 kuni 24,99. Kui KMI jääb sellest vahemikust välja, pea nõu arstiga, kuidas kaal normi saada.

  • Loobu suitsetamisest ja väldi alkoholi

    • Kõige parem on raseduse planeerimisel ning raseduse ja imetamise ajal alkoholist ja tubakast täielikult loobuda.

    • Seemnerakkude tervise seisukohast soovitatakse meestel lapse planeerimise perioodil vältida suitsetamist ja liigset alkoholitarbimist.

  • Vähenda kofeiini tarbimist

    • Püüa vähendada päevast kofeiinikogust. 1,5 teelusikat kohvipuru on optimaalne annus, millest valmistada päevane kohv. Pea meeles, et ka šokolaad, tee ning mõned karastus- ja energiajoogid sisaldavad kofeiini.

  • Vähenda stressi

    • Stress võib mõjutada partnerite omavahelisi suhteid ja suguiha. Stressi vähendamiseks sobivad erinevad lõdvestustehnikad, näiteks jooga või meditatsioon.

  • Tee kindlaks ovulatsiooni toimumise aeg

    • Menstruaaltsükli jälgimine aitab välja selgitada viljastumiseks soodsad päevad. Kasuta meie lihtsat ovulatsioonikalendrit või osta apteegist ovulatsioonitestid, et viljastumisvõimalusi parandada.

  • Liigu regulaarselt

    • Aktiivne eluviis ja regulaarne mõõdukas trenn aitavad mõlemal partneril lapse saamiseks heasse vormi saada. Miks mitte koos treenida!

OLULISED TERVISEKONTROLLID

  • Külasta oma arsti

    • Rasedust planeerides oleks hea arstiga nõu pidada. Arst oskab soovitada, milliseid analüüse tuleks teha, kuidas ravimeid tarvitada ja milliseid vaktsiine soovitatakse lapse planeerimisel. Samuti aitab arst arvestada võimalike suguvõsas esinenud terviseprobleemidega. Kui kasutad rasestumisvastast vahendit, pea enne kasutamise lõpetamist arstiga nõu.

    • Ka partner võiks arstiga konsulteerida, mida tema saaks viljastumise heaks teha.

  • Külasta hambaarsti

    • Külasta hambaarsti ja lase oma suu tervist kontrollida. Vajalikud raviprotseduurid tuleks enne rasedust ära teha.

  • Tutvu vanemapuhkuse tingimustega

    • Tutvu ema- ja isapuhkuse tingimustega ja vii ennast kurssi, milliseid dokumente pead tööandjale esitama.

  • Ja lõpuks...

    • Soovime sulle edu raseduse planeerimisel! Ära unusta lõõgastuda ja protsessi nautida. Ees ootab põnev ja imeline teekond.