Toitumine

Tasakaalustatud toitumine raseduse planeerimise ajal aitab varustada organismi vajalike toitainetega, et luua head tingimused rasestumiseks.

 

Rasedust planeerivad naised peaksid toituma tervislikult ja tasakaalustatult. Kui igapäevane toit ei sisalda piisavalt raseduseks olulisi vitamiine ja mineraalaineid, siis peaks tarvitama lisaks vitamiinide ja mineraalainete komplekspreparaati. Selleks sobib hästi elevit® Pronatal (vitamiinid A, B1, B2, B6, B12, C, D3, E, kaltsiumpantotenaat, biotiin, nikotiinamiid, foolhape, Ca, Fe, Mg, Mn, Cu, P, Zn), sest see sisaldab vitamiine, mineraalaineid ja mikroelemente, mis toetavad kõhubeebi normaalset arengut.

Vaid toidust võib olla keeruline saada piisavas koguses olulisi toitaineid

Kui toitumine on ebaregulaarne ja tasakaalustamata, võib raseduse ajal olla keeruline vaid toiduga suurenenud toitainete vajadust katta. Selleks, et saada toiduga soovitatud koguses foolhapet, peaksid iga päev sööma vähemalt 250 grammi spinatit. Vajaliku raua koguse saamiseks peaksid sööma iga päev vähemalt 300 grammi mustikaid (http://tap.nutridata.ee/24/showTOP/26).
Et katta raseduse planeerimise, raseduse ja imetamise ajal suurenenud toitainete vajadust, kui nende sisaldus toidus on ebapiisav, ongi välja töötatud elevit® Pronatal (vitamiinid A, B1, B2, B6, B12, C, D3, E, kaltsiumpantotenaat, biotiin, nikotiinamiid, foolhape, Ca, Fe, Mg, Mn, Cu, P, Zn) ja teised sarnased vitamiinide, mineraalainete ning mikroelementide komplekspreparaadid.

Toitumine viljakuse edendamiseks

Kõige alus on tervislik ja tasakaalustatud menüü. See toetab nii naise kui mehe viljakust ja terve lapse arengut.

Lady cooking

Naise viljakust toetav menüü

  1. Söö rohkelt kiudainerikkaid süsivesikuid, nt värskeid puuvilju, juurvilju ja täisteratooteid.
  2. Eelista täispiima või söö iga päev portsjon rasvast jogurtit.
  3. Vähenda kohvi joomist ning väldi alkoholi ja magusaid karastusjooke. Nende asemel joo palju vett.
  4. Vähenda suhkru tarbimist. Kasuta valge suhkru asemel näiteks vahtrasiirupit, mett või agaavinektarit.

Mehe viljakust toetav menüü

  1. A ja D-vitamiini kõrge tase võib aidata potentsiprobleemide korral. Samuti võib see kiirendada ainevahetust, andes mehele rohkem energiat näiteks seksi jaoks.
  2. Söö võimalusel mahetoitu. Pestitsiidid võivad mõjutada habrast hormoonide tasakaalu ja sperma tootmist.

Meeleolu loomiseks võite proovida ka afrodisiakumiteks peetavaid toite, nagu ingver, austrid ja tume šokolaad.

Tervisliku toitumise alused

Tervislik menüü on tasakaalustatud ja täisväärtuslik. Eesti toitumis- ja liikumisjuhised soovitavad süüa päevas 2000 kcal energia saamiseks 3-5 portsjonit köögivilja, 2-3 portsjonit puuvilja, 7-9 portsjonit teraviljatooteid ja kartulit, 3-4 portsjonit liha, kala või muna ja 2-3 portsjonit piimatooteid ning lisatavaid toidurasvu, pähkleid, seemneid 6-7 portsjonit.

Toidud, mis sisaldavad küllastunud rasvhappeid, soola ja suhkrut, ei ole meile suures koguses kasulikud. Eelista küllastumata rasvhappeid, nagu õlid või määrded ning vähendada töödeldud toidu ja kiirtoidu tarbimist.

Tervisele on oluline ka tarbitav vedelikukogus. Tarbi piisavas koguses vedelikke ning eelista puhast joogivett magustatud või muude lisanditega jookidele.

Raseduse planeerimisel soovitatakse järgida ka neid lihtsaid nõuandeid.

  1. Väldi alkoholi. Kõige turvalisem variant on raseduse planeerimise, raseduse ja imetamise ajal alkoholist loobuda.
  2. Väldi toite, mis võivad sisaldada toidupatogeene ning võivad kahjustada seeläbi arenevat loodet. Soovitav on hoiduda termiliselt ebapiisavalt töödeldud liha, kala, muna söömisest. Ei ole soovitav tarbida pastöriseerimata piima ja sellest toodetud piimasaadusi, toorest pesemata puu- ja köögivilja.
  3. Ole kala suhtes valiv. Mõned kalaliigid võivad sisaldada rohkem elavhõbedat kui teised. Üldjuhul on väherasvastes ning avamerelt püütud kalades saasteainete sisaldused madalad. Saasteainete sisaldused on madalad ka kasvanduse kalades.
  4. Vähenda kofeiini tarbimist. 1,5 teelusikatäit kohvipulbrit oleks optimaalne kogus, millest valmistada päevane kohv raseduse ajal. Pea meeles, et ka šokolaad, tee ning mõned karastus- ja energiajoogid sisaldavad kofeiini.

 

Raseduse ajal tõuseb teatud vitamiinide, mineraalainete ja mikroelementide vajadus. Naise tasakaalustatud toitumine aitab oluliselt kaasa terve lapse arenguks.

Food platter

Raseduse ajal suureneb toitainete vajadus

Juhul kui toitainete sisaldus toidus on ebapiisav, on soovitatav raseduse planeerimise ajal tarvitada vitamiinide, mineraalainete ja mikroelementide komplekspreparaate. Selleks sobib elevit® Pronatal (vitamiinid A, B1, B2, B6, B12, C, D3, E, kaltsiumpantotenaat, biotiin, nikotiinamiid, foolhape, Ca, Fe, Mg, Mn, Cu, P, Zn).

  1. Raseduse ajal suureneb teatud toitainete vajadus. Mõne toitainete soovituslik kogus tõuseb sel ajal isegi kuni 150%. Juhul kui organismi varud sellist suurenemist ei suuda katta, siis vaid toiduga on raske soovitavat toitainete taset saavutada.
  2. Esimesed rasedusnädalad on lapse arengu seisukohast kriitilised. Sellel ajal areneb neuraaltoru, mis moodustab lapse aju ja seljaaju. Tihtipeale saadakse rasedusest teada alles siis, kui väike inimene juba areneb. Selleks, et tagada esimestel kriitilistel nädalatel kõhubeebile arenguks vajalikud toitained, alusta elevit® Pronatali (vitamiinid A, B1, B2, B6, B12, C, D3, E, kaltsiumpantotenaat, biotiin, nikotiinamiid, foolhape, Ca, Fe, Mg, Mn, Cu, P, Zn) võtmist juba raseduse planeerimise ajal, kui vitamiinide, mineraalainete ja mikroelementide sisaldus sinu igapäevases toidus on ebapiisav.
  3. Kehal võib võtta aega, et saavutada piisav varu toitaineid, mida on vaja raseduse ajal, et toetada parimal viisil lapse arengut. elevit® Pronatal (vitamiinid A, B1, B2, B6, B12, C, D3, E, kaltsiumpantotenaat, biotiin, nikotiinamiid, foolhape, Ca, Fe, Mg, Mn, Cu, P, Zn) aitab katta tulevase ema suurenenud toitainete vajadust, juhul kui nende sisaldus igapäevases toidus on ebapiisav. Alusta selle tarvitamist juba lapse planeerimise ajal.

Terve lapse arenguks oluliste vitamiinide, mineraalainete, mikroelementide hulka kuuluvad foolhape ja raud.

Foolhape

Esimestel rasedusnädalatel, kui enamik naisi veel oma rasedusest teadlikud ei ole, on neuraaltoru juba välja arenenud või sulgunud. Neuraaltoru moodustab lapse aju ja seljaaju, mis on kesknärvisüsteemi osad. Naise foolhappe tase võib mängida olulist rolli neuraaltoru tekkes. Kliiniliselt on tõestatud, et foolhape vähendab neuraaltoru defektide, nt spina bifida riski. Seetõttu on oluline tarbida raseduse planeerimise ajal foolhapet sisaldavat vitamiinide, mineraalainete ja mikroelementide komplekspreparaate. Üheks selliseks preparaadiks on elevit® Pronatal (vitamiinid A, B1, B2, B6, B12, C, D3, E, kaltsiumpantotenaat, biotiin, nikotiinamiid, foolhape, Ca, Fe, Mg, Mn, Cu, P, Zn). See sisaldab 800 mcg foolhapet.

Raud

Rauavaene dieet võib põhjustada probleeme ovulatsiooniga, mis teeb rasestumise keerulisemaks. Raseduse ajal tõuseb rauavajadus märkimisväärselt, kuna keha toodab sulle ja lapsele rohkem verd. Raua tarbimine on oluline rauapuuduse ennetamiseks ning see on vajalik ka lapse arenguks. elevit® Pronatal (vitamiinid A, B1, B2, B6, B12, C, D3, E, biotiin, foolhape, nikotiinamiid, pantoteenhape; Ca, Mg, P, Cu, Fe, Mn, Zn) sisaldab 60 mg rauda.

elevit® Pronatal (vitamiinide, mineraalainete ja mikroelementide komplekspreparaat) sisaldab suures koguses foolhapet ja rauda.

elevit® Pronatal (vitamiinid A, B1, B2, B6, B12, C, D3, E, kaltsiumpantotenaat, biotiin, nikotiinamiid, foolhape, Ca, Fe, Mg, Mn, Cu, P, Zn) toetab sind raseduse planeerimise ajal

elevit® Pronatal (vitamiinid A, B1, B2, B6, B12, C, D3, E, kaltsiumpantotenaat, biotiin, nikotiinamiid, foolhape, Ca, Fe, Mg, Mn, Cu, P, Zn) on spetsiaalselt välja töötatud rasedust planeerivatele, rasedatele ja imetavatele naistele. Kliiniliselt on tõestatud, et foolhape vähendab neuraaltoru defektide nagu spina bifida riski ja raud aitab ennetada rauavaegust. elevit® Pronatal (vitamiinid A, B1, B2, B6, B12, C, D3, E, kaltsiumpantotenaat, biotiin, nikotiinamiid, foolhape, Ca, Fe, Mg, Mn, Cu, P, Zn) sisaldab suures koguses foolhapet ja rauda, et toetada terve lapse arengut.
 elevit® Pronatal (vitamiinid A, B1, B2, B6, B12, C, D3, E, kaltsiumpantotenaat, biotiin, nikotiinamiid, foolhape, Ca, Fe, Mg, Mn, Cu, P, Zn) on tablett, mida võetakse kord päevas endale sobival ajal. Ideaalselt võiks seda tarvitada üks kuu enne rasestumist ning raseduse ja imetamise ajal.

Võimalik, et pead muutma ka oma harjumusi.

Lisaks tervislikule toitumisele peaksid üle vaatama ka oma harjumused. Võimalik, et pead õnneliku ja eduka raseduse soodustamiseks muutma oma eluviisi.