Toitumine

Täisväärtuslik toitumine tähendab tasakaalustatud menüüd, mis toetab ema tihedat päevakava. Imetamise ajal tõuseb sinu toitainete vajadus, kuna keha toodab lapse jaoks toitu.

Vastne ema peab toime tulema sagedaste söötmiste ja uute kohustustega, mis võib olla kurnav.

Mitmekülgne toitumine ja parajad toidukogused aitavad energiataset hoida ning varustada beebit toitva rinnapiimaga.

Toitumissoovitused värskele emale

Imetamise ajal on igapäevane toitainete vajadus tõusnud. Vajad rohkem toitaineid, et toota kvaliteetset rinnapiima. Süües rohkem köögi- ja teravilja, toetad nii enda tervist kui varustad last kasvamiseks vajalike ainetega.

  • väldi margariine ja hüdrogeenitud taimerasvu sisaldavaid tooteid (rasvased saiakesed, küpsised, kommid). Eelista taimeõlisid, võid, koort.
Kui soovid midagi näksida, eelista tervislikku toitu. Söö nt jogurtit, tükike juustu või puuvilja.
  • vähendada töödeldud toidu ja kiirtoidu tarbimist, kuna need sisaldavad palju küllastunud rasvhappeid ning suures koguses lisatud soola ja suhkrut. Piira kiirtoidu tarbimist ning loobu küpsistest, kookidest, viineritest, keeduvorstist, kartulikrõpsudest, kommidest ja karastusjookidest. Kui soovid midagi näksida, eelista tervislikku toitu. Söö näiteks jogurtit, tükike juustu või puuvilja.
  • joo piisavas koguses vett, et vältida vedelikupuudust.

New Mum Nutrition

Kui sa toidad last rinnaga, siis saab laps kõiki vajalikke toitained. Rinnapiim toetab lapse arengut ja aitab tugevdada tema immuunsüsteemi. Rinnaga toitmine tugevdab ka ema sidet lapsega.

Esimesed 6 kuud soovitatakse last toita vaid rinnapiimaga ning jätkata imetamist vähemalt seni, kuni beebi on aastane.

See, mida sa sööd või jood, võib jõuda rinnapiima kaudu lapseni.

Toidud ja joogid, mida imetamise ajal vältida või piirata

Rõõm on teatada, et enamus toitudest, mida pidid raseduse ajal vältima, võib nüüd taas menüüsse lisada. Pea siiski meeles, et see, mida sa sööd või jood, võib jõuda rinnapiima kaudu lapseni.

  • Kofeiin võib muuta lapse rahutuks ja segada ka sinu uinumist. Püüa kofeiini tarbimist vähendada.
  • Alkohol ja narkootikumid võivad last kahjustada. Kõige ohutum on imetamise ajal alkoholist loobuda ja mitte tarvitada narkootikume.

Toitained värsketele emadele

Beebi eest hoolitsemine nõuab palju aega ja energiat. Seetõttu võib esimestel kuudel olla raske korralikult toituda.

Imetavad emad 

Kui sa toidad last rinnaga ning sinu toit ei sisalda piisaval hulgal vajalikke toitaineid, siis võivad sinu keha toitainevarud liigselt väheneda ja sa võid vajada lisatoitaineid. elevit® Pronatal (vitamiinid A, B1, B2, B6, B12, C, D3, E, kaltsiumpantotenaat, biotiin, nikotiinamiid, foolhape, Ca, Fe, Mg, Mn, Cu, P, Zn) on mõeldud spetsiaalselt rasedust planeerivatele, rasedatele ja imetavatele naistele. See sisaldab 12 vitamiini, 7 mineraalainet ja mikroelementi, mis aitavad katta suurenenud toitainevajadust, kui nende sisaldus toidus on ebapiisav. 

Meil on sulle veel nõuandeid

Tervislik toitumine aitab varustada sinu organismi vajalike toitainetega, et võiksid oma uues rollis särada. Tutvu meie teiste nõuannetega värsketele emadele, mis aitavad sul uue päevakavaga kohaneda ja beebi esimesi elukuid nautida.