Ema ja beebi

Toitumine ja imetamine

Lahti lõigatud avokaado

Artiklist leiate vastused järgmistele küsimustele:

Miks on toitumine imetamise ajal nii tähtis?

Milliseid toite tuleks imetamise ajal süüa?

Kas on toite või jooke, mida peaks imetamise ajal vältima?

Imetamine on kehale üsna kurnav tegevus, seetõttu on vitamiinide ja mineraalaineterikas toit nii teie üldise tervise kui ka teie beebi arengu jaoks väga oluline.

Loe lisaks:

    Rinnapiim on ainus toit, mida teie beebi esimesel kuuel elukuul sööb ja see peab aitama tal kasvada ja areneda. Tahket toitu võib beebile hakata pakkuma umbes kuuenda elukuu paiku.

    salad

    Tervislik toitumine toetab värske ema rinnapiima tootmist ja varustab beebit kõikide kasvamiseks vajalike toitainetega. Allpool leiate tähtsad toitained ja nende parimad allikad:

    • oomega-3 rasvhappeid sisaldavad kala (näiteks lõhe ja sardiinid), veiseliha, linaseemned ja maapähklid;
    • B-grupi vitamiine suudab keha säilitada ainult piiratud aja. Seetõttu peaksite pidevalt sööma toite, mis sisaldavad B-rühma vitamiine, näiteks rohelist salatit, mune, kaunvilju, linnu- ja muud liha;
    • valke leidub lihas, kana- ja kalkunilihas, mereandides, munades, kaunviljades, pähklites ja seemnetes;
    • rauda sisaldab punane liha ja roheline lehtsalat;
    • kaltsiumi sisaldavad piim, juust ja jogurt, mis on suurepärased kaltsiumiallikad. Lisaks saab seda ka rohelisest lehtsalatist;
    • C-vitamiini sisaldavad tsitrusviljad, kiivi, kapsas, tomatid ja paprika;
    • D-vitamiini varud võivad pärast rasedust väheneda. Parim D-vitamiini allikas on päike, kuid seda leidub ka rikastatud toitudes (näiteks piimas ja jogurtis). Tulenevalt meie geograafilisest asukohast soovitatakse regulaarselt tarbida D-vitamiini sisaldavaid kapsleid;
    • foolhappe olulisus on raseduse ajal üldteada, kuid see on tähtis ka pärast sünnitust. Foolhapet leidub näiteks ubades, lehtsalatis ja teraviljatoodetes;
    • joodi sisaldavad piimatooted ja mereannid, samuti peensool (loe täpsemalt tootesildilt).

    Kui beebi toitub ainult rinnapiimast, siis põhimõtteliselt sööte te justkui kahe eest. Kuid pidage meeles, et ühe kõht on vaid kreeka pähkli suurune, nii et tarbitud kaloritehulk ei pea olema kahekordne.

    Kui tunnete end näljasemalt kui tavapäraselt, siis võtke vahepalaks mõni tervislik suupiste.

     

    Enamik naisi suudavad toota piisavalt rinnapiima, kui nad tarbivad päevas 1800–2200 (või rohkem) kalorit. Kui tunnete end näljasemalt kui tavapäraselt, siis võtke vahepalaks mõni tervislik suupiste – näiteks hakitud köögiviljad, lahja jogurt või puuviljad, kuid vältige rasvarikkaid ja suure suhkrusisaldusega suupisteid.

    Tõenäoliselt tunnete pidevalt, et „kurk kuivab“, nii et jooge palju vett. Kofeiin ja alkohol jõuavad rinnapiima kaudu ka lapseni, seega neid tuleb vältida.

    Imetamisaegsest toitumiskavast on välja jäetud tugevasti töödeldud toidud ning nende asemele on pandud tailiha, kala, köögiviljad, puuviljad, täisteratooted ja väherasvased piimatooted.

    Vältida tuleks ka mitte täielikult läbiküpsetatud liha tarbimist ja selliste toitude tarbimist, mille „parim enne“ kuupäev on möödas. Isegi kui peaksite end ebakvaliteetse või riknenud toidu söömise järgselt tundma haigena, siis tõenäoliselt see teie beebit ei mõjuta. Teie keha vajab imetamisaegsel perioodil palju vitamiine ja energiat, seega sööge ainult kvaliteetseid ja ohutuid toite.

    Siit leidsite nõuandeid järgmistel teemadel:

    Tervisliku menüü olulisus imetamise ajal

    Milliseid toite tuleks imetamise ajal eelistada?

    Milliseid toite tuleks imetamise ajal vältida?

    Vaata värske ema tegevuste nimekirja

    elevit® Pronatal (vitamiinide, mineraalainete ja mikroelementide komplekspreparaat) on käsimüügiravim. Tähelepanu! Tegemist on ravimiga. Enne tarvitamist lugege tähelepanelikult pakendis olevat infolehte. Kaebuste püsimise korral või ravimi kõrvaltoimete tekkimisel pidage nõu arsti või apteekriga

    elevit® Breastfeeding on toidulisand. See ei asenda mitmekülgset ja tasakaalustatud toitumist ning tervislikku elustiili. Mitte ületada päevaseks tarbimiseks soovitatavat kogust. Hoida laste eest varjatud ja kättesaamatus kohas.