Eluviis

Meie eluviisi puudutavad nõuanded aitavad sul toime tulla mõnede lapsevanemaks olemise väljakutsetega.

Esimestel nädalatel on tavaline kogeda masendust ja väsimust, kuniks leiate rutiini, mis sobib nii sulle kui lapsele.

Järgnevad eluviisinõuanded aitavad uute väljakutsetega paremini hakkama saada, et võiksid emaks olemist nautida.

1. Söö tasakaalustatult

Tervislik toitumine aitab muutunud elutempoga paremini kohaneda ning tagab beebile kvaliteetse rinnapiima. Loe edasi meie värske ema toitumissoovituste lehelt.

Tee uinakuid nii tihti kui võimalik - eriti siis, kui laps magab.
2. Toitainete vajaduse suurenemine

Imetamise ajal on vaja rohkem toitaineid, et katta nii ema kui lapse vajadusi. Toidust ei pruugi imetamise ajal piisata, et kõiki vajalikke aineid kätte saada. Toetavalt võid kasutada vitamiine, mineraalaineid ja mikroelemente sisaldavat komplekspreparaati, mis sobib imetavatele emadele, nt elevit® Pronatali (vitamiinid A, B1, B2, B6, B12, C, D3, E, kaltsiumpantotenaat, biotiin, nikotiinamiid, foolhape, Ca, Fe, Mg, Mn, Cu, P, Zn).

3. Puhka!

Sa teadsid, et see saab olema väsitav, kuid suure tõenäosusega ei kujutanud sa ette, kui kurnav võib vastsündinu eest hoolitsemine olla. Energia säästmiseks proovi järgnevat.

  • Puhka, kui see on võimalik, ja tee uinakuid, kui laps magab.
  • Tee vaid hädavajalikke majapidamistöid. Riiulitelt tolmu pühkimine võib oodata.
  • Püüa lõõgastuda ja kasuta raseduse ajal õpitud lõdvestumistehnikaid.
  • Valmista lihtsaid ja tervislikke toite, mis ei nõua pikka ettevalmistust.
  •  Lase oma partneril end abistada. Nii saad ise veidi puhata ning tema saab tugevdada sidet lapsega.
  • Palu teistelt abi. Kui soovid kellelegi muret kurta või vajad abi igapäevaste toimetuste juures, tulevad sõbrad ja sugulased sulle kindlasti rõõmuga appi.
4. Sünnitusjärgne masendus

Hormoonid ja vähene uni võivad põhjustada masendust ja ärritust 3 kuni 4 päeva pärast sünnitust. Tuju tõstmiseks palu kellelgi, keda usaldad, paar tundi last valvata, kuniks sina teed midagi meeldivat või likvideerid unevõlga. Enesetunnet aitab parandada ka see, kui räägid kellelegi oma tunnetest.

Kui masendus kestab rohkem kui 2 nädalat, räägi oma arsti või ämmaemandaga.

5. Liigu

Liikumine aitab parandada meeleolu, annab energiat ja taastab vormi. Esimestel nädalatel hoia koormus madal ja tõsta seda järk-järgult.

Vaagnapõhja- ja kõhulihaste treenimine aitab pärast sünnitust taastuda.

Mum pushing pram

6. Mine kodust välja

Käi beebiga regulaarselt jalutamas, et sa ei tunneks, nagu oleksid nelja seina vahel kinni. Ka lapsele on välismaailmaga tutvumine kasulik. Kui soovid seltskonda, uuri, kas lähikonnas tegutseb mõni rühm, kus värsked emad kokku saavad, et kogemusi jagada ja jalutamas käia.

Tervislik toitumine aitab elutempo muutumisega kohaneda ning tagab lapsele kvaliteetse rinnapiima
7. Väldi alkoholi

Kõige parem on kui loobud imetamise ajal alkoholist. Alkohol jõuab rinnapiima ja sealt edasi lapse organismi.

8. Kontrolli, mis ravimeid kasutada

Kui toidad last rinnaga, pea enne mistahes ravimi võtmist nõu arsti või apteekriga. Nemad aitavad sul teha parima valiku.

Nimekiri olulistest tegevustest esimestel sünnitusjärgsetel nädalatel, kuudel ...

Loe läbi nimekiri olulistest tegevustest, millele veel peaksid tähelepanu pöörama esimestel nädalatel, kuudel pärast lapse sündi. Vajadusel võid nimekirja välja printida.