Eluviis

Mõned nõuanded tervisliku eluviisi kohta. Kõik selleks, et saaksid nautida rasedust ning tagaksid kõhubeebi arenguks parimad tingimused.

Raseduse ajal pead tegema valikuid, et kindlustada loote arenguks parimad tingimused. Oluline on piisavalt liikuda ja tervislikult toituda ning vajadusel mõningaid harjumusi muuta.

Mida peaksid raseduse ajal jälgima?

 

1. Toitu tasakaalustatult

Tulevasele emale tuleb kasuks tervislik kiudainerohke ja väherasvane toit, mis annab energiat ja aitab katta ema ja areneva lapse toitainevajadust.

Rasedusaegne menüü peaks olema tasakaalustatud ja mitmekesine. Vii end kurssi, milliseid toite peaksid sööma ja mida peaksid vältima.
2. Loobu teatud toitudest ja jookidest või piira nende tarbimist

Raseduse ajal peaksid piirama teatud toitude ja jookide tarbimist või neid sootuks vältima. Täielikult peaksid loobuma alkoholist ja teatud kulinaarialeti toodangust. Kindluse mõttes tuleks vähendada kofeiini tarbimist ja teatud kalaliikide söömist. Loe edasi rasedusaegse toitumise lehelt.

3. Suurenenud toitainevajadus

Raseduse ajal tõuseb teatud toitainete soovituslik päevane annus kuni 150%. Kui naise organismi varud on ebapiisavad ning toitumine on ühekülgne, siis on igapäevase toiduga keeruline saada vajalikku toitainetekogust. elevit® Pronatal (vitamiinid A, B1, B2, B6, B12, C, D3, E, kaltsiumpantotenaat, biotiin, nikotiinamiid, foolhape, Ca, Fe, Mg, Mn, Cu, P, Zn) sisaldab olulisi vitamiine, mineraalaineid ja mikroelemente, mis aitavad suurenenud toitainete vajadust katta, kui nende sisaldus toidus on ebapiisav. See spetsiaalselt rasedust planeerivatele, rasedatele ja imetavatele naistele mõeldud preparaat sisaldab suures koguses foolhapet ja rauda. Kliiniliselt on tõestatud, et foolhape vähendab neuraaltoru defektide nagu spina bifida tekkeriski ja raud aitab ennetada rauavaegust.

4. Järgi toiduohutuse nõudeid

Lihtsad toiduohutusvõtted nagu käte pesemine, puhtad töötasapinnad, puu- ja juurviljade pesu, toidu korralik läbiküpsetamine ja õigel temperatuuril säilitamine aitavad hoida nii sinu kui areneva loote tervist.

5.  Käi perekoolis, kuula loenguid rasedusest ja sünnitusest

Loengutes käsitletakse raseduse ja sünnitusega seonduvaid teemasid. Loengud aitavad paremini toime tulla raseduse, sünnituse ja lapse kasvatamisega seotud murekohtadega.

6. Hommikuse iivelduse leevendamine

Rasedusega kaasnev iiveldus võib mõjutada sinu igapäevaseid toimetusi. Tutvu nõuannetega, kuidas iiveldust ja oksendamist leevendada.

7. Leevenda kõhukinnisust ja kõrvetisi

Raseduse ajal võib esineda kõhukinnisust ja kõrvetisi. Neile võib leevendust leida lihtsatest abinõudest.

8. Liigu regulaarselt

Liikumine on raseduse ajal oluline, sest aitab sind vormis hoida, stressi vähendada ja sünnituseks valmistuda. Proovi iga päev vähemalt 30 minutit mõõduka koormusega treenida, näiteks ujuda või kõndida. Kui sa juba teed regulaarselt sporti, pead ehk koormusi vähendama, et mitte üle pingutada. Raseduse ajal tuleks vältida koormavaid harjutusi, kontaktspordialasid ja tegevusi, millega kaasneb kukkumisoht. Kahtluste korral pea nõu oma arstiga.

Yoga

9. Treeni vaagnapõhjalihaseid

Raseduse edenedes suureneb surve vaagnapõhjalihastele. Lisa oma treeningkavva mõned harjutused, mis aitavad vaagnapõhjalihaseid tugevdada.

10. Väldi alkoholi, narkootikume ja suitsetamist

Kõige ohutum on raseduse ja imetamise ajaks täielikult alkoholist loobuda ja mitte tarvitada narkootikume. Kui sa veel pole seda teinud, siis loobu suitsetamisest kohe, kui kahtlustad rasedust.

Liikumine aitab raseduse ajal vormi hoida, stressi vähendada ja sünnituseks valmistuda.
11. Hoolitse hammaste ja igemete tervise eest

Harja hambaid õrnalt, kuna raseduse ajal on igemed tundlikumad. Pärast oksendamist loputa suud veega ning ära kohe hambaid pese, et vähendada happe mõju. Hambaarsti külastamisel maini kindlasti, et oled rase.

12. Hoia eemale kassi liivakastist!

Kui sul on kass, kanna liivakasti tühjendamisel kummikindaid või palu kellelgi teisel kasti puhastada. Liivakastis võib olla ohtlikke baktereid. Kindaid tuleks kanda ka aiatööde tegemisel.

Nimekiri aitab raseduse ajal vajalikku meeles pidada...

Koostasime nimekirja asjadest, mida raseduse edenedes tegema peaks. Loe nimekiri läbi ja prindi välja.